music
now!
Sign in
Sign up
The Flow
-
Ich bin Tr!p, geboren 1990 in Müllheim, einer kleinen Stadt im Süden Deutschlands, in der ich auch aufgewachsen bin. Dort bin ich zur Schule gegangen, habe meinen Freundeskreis aufgebaut und zum ersten Mal erlebt, was Musik mit einem Menschen machen kann. Gerade zu meinen Teenagerzeiten war Müllheim stark geprägt von Hip-Hop und Straßenrap – und obwohl die Stadt klein ist, kamen von dort erstaunlich viele talentierte und teils deutschlandweit bekannte Künstler. Dieses Umfeld hat mich früh mit Hip-Hop verbunden und mich musikalisch geprägt.
Mit ein paar Homies fing ich an, eigene Tracks zu schreiben, Wochenenden im Studio zu verbringen und kleine Alben aufzunehmen. Musik war damals unser Ventil, unser Raum, unser Zuhause. Doch irgendwann gingen Wege auseinander, das Leben passierte, und die Musik rückte in den Hintergrund. Nicht, weil sie mir egal war – eher, weil ich sie nie ernst genug verfolgt habe. Rückblickend könnte ich mich dafür ohrfeigen, denn das, was ich heute mit der Welt teile, hätte ich gerne schon vor zehn Jahren rausgelassen.
Aber statt verpassten Chancen hinterherzuweinen, bin ich dankbar: Ich bin jetzt hier. Ich mache das, was ich liebe. Meine Musik ist der Ausdruck meiner Geschichte, meiner Kunst, meiner Gefühle. Sie gleicht mich aus, sie bringt mich zurück zu mir selbst. Und diesmal wird sie nicht wieder hinten anstehen.
Ich bin bereit, die kommenden Jahre und Jahrzehnte alles reinzustecken – in meine Songs, in meine Entwicklung, in meinen Weg. Das hier ist erst der Anfang. Macht euch bereit. Es geht los.
-
de meuron – altes Berner Disco-Punk-Geschlecht
de meuron spielen eine brisante Mischung aus Punk, Ska und Mundart-Rock! Berner Disco-
Punk eben! Roh und unverschnitten! Seit 1882 – fast ...Gitarrist Hofer hämmert Riff um Riff, Trommler Tinu wirbelt wie wahnsinnig über sein Set
und übertönt schon beim Anzählen die ganze Band, Bassist Jüre legt konsequent das
Fundament - «bas(s)ement» eben. Sängerin Marlen oder eben «Madame» chante le Blues
und alles andere auch. Mit ihrer Bühnenpräsenz zieht sie das Publikum vom ersten Ton an in
ihren Bann. Sie ist nicht nur einfach die Front-Frau, sondern versteht es, mit charmanten
Ansagen und spontanen Interaktionen eine direkte Verbindung zum Saal herzustellen. Ihre
Power-Stimme trägt jeden Song mühelos, mal mit kraftvollem Druck, mal mit warmem
Timbre, immer aber voller Leidenschaft. Marlen singt nicht einfach – sie lebt jeden Titel, gibt
ihm Emotion, Drive und eine Energie, die auf das Publikum überspringt.Das Ganze ergibt einen unverkennbaren und absolut tanzbaren Sound, mit
durchschlagekräftigen berndeutschen Texten. Ob lokalpatriotisch «Du mys heiss gliebte
Bärn, i ha di gärn», gesellschaftskritisch «I muess euch säge, es git Type, die sy drnäbe» oder
feninistisch mit «Allez les Femmes», die Texte von Songwriter Hofer treffen ins Schwarze.
Themen wie eine sich ankündigende Midlife-Crisis «I bin e auti Vogelschüche, für ds Läbe bin
i nümme z bruuche» und etwas Sentimentalität «I wär mau wieder gärn e Gröggu, e chlyne
Tunichtgut» sind nicht einfach belanglos, sondern haben konkrete und manchmal auch
schmerzhafte Aussagen. Des Weitern kommen auch die Liebe und andere Drogen prominent
in den Songs vor. Sehr prominent, um genau zu sein.Wenn de meuron loslegen, dauert es keine Song-Länge bis Freude und Spass auf das
Publikum überspringt und es die Zuhörerinnen und Zuhörer von den Stühlen (sofern
vorhanden) reisst. Disco-Punk-Party pur halt. Muss man erlebt haben!
-
Neta crafts a synth-pop infused with nostalgia, born from a deep attachment to the sounds of the 80s. Inspired by the luminous pads and electronic rhythms of that era, he blends in a contemporary perspective—more intimate, at times melancholic.
Each track of his debut EP, Le meilleur des deux mondes, explores a different facet: distance, resistance, nostalgia for an imagined future, or the bittersweet irony of a changing world.
Hovering between light and veiled clarity, his music seeks less to impress than to create a suspended space, where everyone can project their own story.
-
loating Notes Festival was born in the mountains of Canton Grisons as an act of cultural resistance and independent artistic research. Founded by Swiss harpist Kety Fusco, the festival has established itself as a place where experimental music, nature and community intertwine, transforming listening into a shared experience. Over the years, it has hosted internationally renowned artists such as Lubomyr Melnyk, Mary Lattimore, Mike Cooper, Julian Sartorius, Daniela Pes and other leading voices of the contemporary scene, building an artistic network recognised for its quality and vision.
From 2026, the festival moves to the Teatro Sociale in Bellinzona and opens a new chapter in its history: Floating Notes becomes a curatorial and production collective composed of Kety Fusco, Ticinese musician Davide Botta, film director Michele Pennetta, Denis Longhi (director of Jazz:Re:Found Festival) and Alberto Zen of Zen Production, organiser of large-scale events in Piazza San Marco and at Teatro La Fenice in Venice. This evolution expands the festival’s expertise, perspectives and creative capacity, establishing a more structured dialogue with the territory and its institutions.
The 2026 edition continues the festival’s vocation as a journey through new forms of experimental music. For three days, the Teatro Sociale becomes an immersive environment where performances, audiovisual live sets, installations and moments of exchange follow and influence one another. International and emerging artists come together to explore the most innovative languages of the contemporary scene, creating connections between sound, technology and artistic vision.
Floating Notes is not just an event, but a creative ecosystem: a living laboratory where music, place and community meet to generate connection, awareness and new forms of collective experience.
-
Die honduranische Sängerin Stephanie Mata trifft auf Filmmusiker Markus Wipf.
Bei spontanen Aufnahme-Sessions entstehen intime Songs.
Melancholisch, sarkastisch, manchmal dramatisch, manchmal ironisch.LP 'for no reason' digital release https://kunasteph.bandcamp.com
Vinyl erhältlich bei cede.ch und Jama Music Stauffacherstr. 95 8004 Zürich
-
Next Stop: Nowhere. Ticket to Nowhere delivers derailing rhythms, atmospheric soundscapes, and unstoppable solos. This Swiss progressive metal band effortlessly breaks the boundaries of the genre, taking listeners on a journey into the unknown.
Their upcoming album Fractals is a ticket into a world of contrasts: thunderous breakdowns meet slapped basslines, with lyrics about searching and (not) finding.
-
I am a musician and artist based in Bern and Winterthur, Switzerland.
The leitmotif in most of my work is noise, both a sound aesthetic as well as a concept. I understand it not as something inherently negative or positive, but as a thing that is always there in our construction of reality. Noise can be found in the in-betweens, underneaths, all-arounds or deep-insides and also imprints itself on everything it affects.
Using non-destructive sonic DIY techniques such as no-input mixing, I focus on playful and non-linear approaches rather than the traditional notion of skill to explore these traces and the productive power of noise. I reject its reduction and try to steer clear of sonic moralism.
I am interested in coding, online culture, sound performances, installations and multimedia works. I studied fine arts in Zurich and am currently working on my artistic research PhD in Music in Bern and Freiburg, Germany.
-
Léo Braun is a pianist, singer, and multi-instrumentalist whose music grows from a natural sense of melody and curiosity. Blending clear songwriting with subtle, personal twists, he creates a form of pop that feels both familiar and quietly unexpected. After years performing in a wide range of collaborations across Europe, he now steps forward under his own name. His first singles, “Stepping Stone” and “Anatomy,” mark the beginning of an honest and distinctive solo chapter.
-
Unsere Band wurde von Sandro Häni, Jerome Häni und Rico Vaterlaus gegründet – drei Musiker, deren Wege sich schon früh kreuzten und die seit Jahren gemeinsam für kompromisslosen Metal brennen.
Sandro und Jerome, zwei Brüder, entdeckten die Welt der harten Musik bereits in ihrer Kindheit durch ihren Vater. Seit 2011 machen sie zusammen Musik und teilen ihre Leidenschaft für schwere Riffs, rohe Energie und kreative Studioproduktion.In der Schulzeit lernten sie Rico kennen, der damals in einer Punkband spielte, während die Brüder ihre eigene Metalband hatten. Schon damals unterstützten sie sich gegenseitig musikalisch – und schnell war klar, dass die drei irgendwann zusammen eine eigene Band gründen würden.
2017 eröffneten Sandro und Jerome ein eigenes Tonstudio und arbeiteten fortan mit zahlreichen Künstlern aus der ganzen Schweiz zusammen. Als sich Ricos Band 2018 auflöste, war der perfekte Moment gekommen: Rico brachte frische Songideen aus seiner Punk-Phase mit, die gemeinsam weiterentwickelt wurden. Aus seinen Gesangsmelodien und Songskizzen entstanden durch die kraftvollen Metalriffs der Brüder die ersten gemeinsamen Kompositionen.
Was noch fehlte, war ein Drummer. Nicolas Borner stiess 2021 zur Band. Die Brüder lernten ihn im Rahmen von Studioaufnahmen kennen und waren sofort begeistert von seinem Groove, seiner Technik und seinem musikalischen Feingefühl. Nicolas fügte sich nicht nur musikalisch perfekt ein – er komplettierte die Band auch menschlich.
Ein kleiner Funfact: Rico nannte die beiden Brüder Sandro und Jerome damals liebevoll „Würmligrübbler“ – auf Englisch etwa „worm diggers“. Jahre später wurde aus dem Spitznamen die Grundlage für unseren Bandnamen. Manche Dinge bleiben eben für immer.
-
Lou Mey est une artiste complète qui écrit, compose et produit sa musique. A la croisée de l’électro, de la pop et de la chanson française à texte, elle veille à ce que chaque mot résonne de la manière la plus juste et sensible.
Sur scène, Lou Mey devient un automate, un prototype qui ne s’anime que grâce à la musique. Une créature de technologie qui mêle l’émotion humaine aux machines qui l’accompagnent sur scène. Une performance axée sur les ressentis et les émotions qu’on rencontre lors d’un concert. Elle vous invite à entrer dans son univers et à danser sur des textes abordant des sujets tels que la santé mentale, la différence ou l’hypersensibilité.
En plus de l’attention du public, le projet a su retenir celle des professionnels. En 2023, Lou participe aux Emergences musicales de Montreux (partenariat avec Voix du Sud). Elle a récemment fait partie des finalistes du tremplin La lentille du festival Voix de fête à l’issue duquel elle repart avec un prix d’accompagnement de la structure Catalyse et une date de concert lors de l’événement French mon amour.
-
Janosz Prelicz ist seit fast 20 Jahren in der Schweizer Musikbranche tätig. Als Gitarrist, Komponist, Produzent und Sänger spielte Janosz eine Schlüsselrolle in zahlreichen Bands wie Jacques Stereo, IN!T und Eyebrows of Death und trat live auf Tourneen mit Musikern wie Stephan Eicher auf.
Parallel zu seiner Bühnenpräsenz arbeitete Janosz auch als Studiomusiker mit verschiedenen Produzenten wie Henrik Amschler zusammen.Seit 2024 spielt er im HitMill-Projekt in der Band "Fründe" die Gitarre und singt die backing vocals.
Im Jahr 2025 startet Janosz sein Soloprojekt mit dem Debütsong 'Wish'.
Die Songs bewegen sich gekonnt zwischen rasantem Folk, melancholischen Balladen und maskierten Liebesliedern, die durch neue und unerwartete Kompositionen die musikalische Welt umarmen.
Die Musik ist tief verwurzelt im Folk-Genre und öffnet sich für Einflüsse aus Stilen wie Country, Pop und Rock. Klassische Instrumente werden durch elektronische und Synthesizer-Elemente ergänzt, die an die vielseitige Musik der Moderne erinnern.
-
JUNE 5+6 2026, Lausanne
*
Get ready—CHOCOLATE Festival is back for its 18th edition! True to tradition, the festival will take place in the stunning setting of the Pyramids of Vidy, on the shores of Lake Geneva, and at the iconic D! Club in Lausanne.
*
Electronic music fans are in for a treat, with a lineup featuring a rich mix of local and international artists, from emerging talents to renowned names in the scene.
*
As every year, the festival also shines a spotlight on tomorrow’s stars with an electronic springboard: the DJ Contest, organized in collaboration with MX3. Finalists will win top-tier DJ and production equipment and get the opportunity to perform at venues affiliated with the event.
*
Mark your calendar and join us for a weekend of unforgettable sonic indulgence!
*
👉 More info about the DJ Contest: https://chocolate-festival.ch/dj-contest
-
A warehouse full of artificial fog, neon lights, melancholic feelings and plenty of reverb.
"Metallic-New-Wave-Synth-Pop" - too unwieldy for the mainstream and too lovely for the underground.
“ich team” is a elegiac alternative to "Depeche Mode" with the powerful melancholia of "Nine Inch Nails" and a small portion of "Lorde".“ich team” are Nico Schmied and Ladina Guida from Basel. To capture the urgent essence of a feeling, everything is self-recorded/produced and released as quickly as possible without a label.
Nico: “Why I make music is still a mystery to me - but it feels too good to stop”.
-
Cantoria do Amor is a musical duo from Basel, formed by Daniel Messina and Daniel Somaroo, who first crossed paths in 2016 at the Jazzcampus Basel. What began as an instant musical connection grew into a project that blends Brazilian influences with contemporary sounds.
Their music combines Brazilian styles, samba grooves, and subtle singer-songwriter elements, creating a warm, rhythmic, and unmistakably personal style. Their songs speak of connection, closeness, and the moments that shape us.
Throughout their work, Cantoria do Amor remains genuine and down-to-earth — two musicians sharing their roots, their musical curiosity, and their joy in making music together, inviting audiences into an intimate and vibrant musical world.
-
Rastaia is a prolific Swiss music group whose compositions and lyrics reveal a blend of Dub, Reggae, Fusion, and Electro, with variations extending into Pop, showcasing boundless creativity and aiming for unlimited, addictive, and free distribution.
Rastaia owns the commercial rights to all its published music. The goal is to establish Rastaia as a unique artist, without commercial objectives, and intended for wide and unrestricted distribution.
- Free Download -
-
Julie Campiche is an award-winning musician.
Julie Campiche is a harp jazz pioneer. And yet Julie is far more than a harpist! She is also a vocalist, composer, sound designer, teacher, theatrical production musical director and collaborator. Her work is an on-going process of musical innovation in jazz, classical, electronic and avant-garde exploration. She has developed a deeply personal, highly distinctive musical language.
AWARDS
2025 winner of Swiss Music Prizes
2024-2027 subsidy agreement with the City of Geneva
2020 cultural grant from the Leenaards FoundationWith her new solo projet UNSPOKEN, Julie pays tribute to women and feminine strength. Each composition tells the story of a woman, past or present, from here or elsewhere, famous or anonymous.